loading...
cnckaran.rozblog.com
cnckaran بازدید : 90 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

جوش نقطه‌ای یكی از پركاربردترین نوع جوش مقاومتی می‌باشد. این فرآیند برای اتصال ورق‌های لب روی هم، یا سیم به ورق و یا سیم بر روی سیم بكار برده می شود و در آن قطعه كار بین الكترودها تحت فشار قرار گرفته و جریان توسط تراسفورماتور و بازوها از الكترودها و سپس قطعه كار عبور می كند، این فرآیند كاربرد زیادی در صنایع لوازم خانگی و اتومبیل سازی دارد. در این جوش اتصال دو سطح توسط حرارت و فشار تواماً انجام می گیرد كه وقتی جریان الكتریكی از میان دو قطعه فلزی كه بهم چسبیده اند عبورمی كند، مقاومت زیاد موضعی موجب تولید گرمای فوق العاده زیادی می شود. در صورتی كه جریان كافی بكار رود، فلزات مورد استفاده ابتدا در حالت خمیری قرار گرفته و سپس ذوب می شوند. اگر هنگامی كه دو فلز در حالت خمیری یا مذاب قرار دارند به یكدیگر فشار داده شوند و تا كمی بعد از قطع جریان و خنك شدن در همان وضعیت باقی بمانند، دو قطعه در هم آمیخته شده و به صورت یك قطعه واحد در می آیند، كه در این حالت جوش بصورت دكمه یا دیسك هایی بین دو لایه ورق بوجود می آید كه با توجه به سرعت انجام این عمل، بسیاری از خواص فیزیكی آنها دست نخورده باقی خواهند ماند.

 

 

 منبع:http://www.tabnak-meb.rzb.ir/post/37

cnckaran بازدید : 66 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

جوش نقطه‌اي يكي از پركاربردترين نوع جوش مقاومتي مي‌باشد. اين فرآيند براي اتصال ورق‌هاي لب روي هم، يا سيم به ورق و يا سيم بر روي سيم بكار برده مي شود و در آن قطعه كار بين الكترودها تحت فشار قرار گرفته و جريان توسط تراسفورماتور و بازوها از الكترودها و سپس قطعه كار عبور مي كند، اين فرآيند كاربرد زيادي در صنايع لوازم خانگي و اتومبيل سازي دارد. در اين جوش اتصال دو سطح توسط حرارت و فشار تواماً انجام مي گيرد كه وقتي جريان الكتريكي از ميان دو قطعه فلزي كه بهم چسبيده اند عبورمي كند، مقاومت زياد موضعي موجب توليد گرماي فوق العاده زيادي مي شود. در صورتي كه جريان كافي بكار رود، فلزات مورد استفاده ابتدا در حالت خميري قرار گرفته و سپس ذوب مي شوند. اگر هنگامي كه دو فلز در حالت خميري يا مذاب قرار دارند به يكديگر فشار داده شوند و تا كمي بعد از قطع جريان و خنك شدن در همان وضعيت باقي بمانند، دو قطعه در هم آميخته شده و به صورت يك قطعه واحد در مي آيند، كه در اين حالت جوش بصورت دكمه يا ديسك هايي بين دو لايه ورق بوجود مي آيد كه با توجه به سرعت انجام اين عمل، بسياري از خواص فيزيكي آنها دست نخورده باقي خواهند ماند.
توليد گرما در يك تماس الكتريكي به سه فاكتور بستگي دارد كه با اين فرمول نشان مي‌دهيم Q = RTI2

منبع:http://www.imes.ir/article.aspx?a=3&i=54

cnckaran بازدید : 133 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

دانلود فایل طراحی قطعات با cnckaran بهترین طراح شوید

چی دوست دارید فقط با یه ایمیل

با ثبت نام در سایت می توانید به راحتی وبه صورت رایگاه فایل ها را دانلود کنید 

نرم افزار های مورد نیاز که باید برای باز کردن هر فایل که مخصوص اون نرم افزاره که باید در سیستم شما نصب باشه عبارت اند از:

solid work

catia

autodeskinventor2014

proengineer

autocad

هر فایلی که خودتون خواستید بگید تا  تا بزارم تو سایت  اگه نقشه های داشتید که نمی تونید بکشید یا پروزه دانشگاهی دارید بگید تا براتون رایگان درست کنم تاپولیش نکردم فقط از نرم افزار های زیر براتون طراحی می کنم:

کدکم باmastercam x5

طراحی با inventor .....catia.....solidwork....

فقط کافیه یه ایمیل به من بزنید و عنوان پروزه ومشخصات شو به من بگید تا براتون بفرستم

omidcadcamcnc@yahoo.com

 

 

دوستان عزیز باثبت نام در سایت می توانید این فایل ها که حجم کمی دارند را به راحتی و رایگان دانلود کنید

cnckaran بازدید : 88 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

آموزش تحلیل ضربه در نرم افزار اباکوس

 

ابتدا باید فایل سپری را که توسط برنامه کتیا طراحی کرده ایم را وارد برنامه اباکوس کنیم، برای اینکار باید فایل مربوطه را با پسوند igs ذخیره کنیم‌ (البته از پسوندهای دیگه ای هم می توان استفاده کرد که ما در اینجا igs را بکار بردیم) و در این زمان برنامه اباکوس را باز میکنیم و در قسمت بالا گزینه File را کلیک کرده و سپس بر روی گزینه Import کلیک کرده و بعد گزینه Part و در قسمت File Filter پسوند igs را انتخاب کرده و فایل مورد نظر را انتخاب کرده تا وارد برنامه اباکوس شود، مانند شکل زیر.

 

 


 

cnckaran بازدید : 184 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

نرم افزاری بسیار قدرتمند ساخت شرکت delcam است.برنامه ای است برای تهیه G-code و ماشینکاری توسط دستگاههای CNC .از قابلیت های این نرم افزار ترسیم خطوط حرکت ابزار بر روی قطعه کار به صورت سه بعدی است که کاربر می تواند در هر مرحله کار روی قطعه کار(خشن تراشی و پرداخت) آن را مشاهده کند

 از منوی view و گزینه toolbars می توان نوار های ابزار مورد نیاز را کلیک کرد تا در محیط کار دیده شود.یکی از نوارها ،نوار ابزار  viewing می باشد که می توان برای مشاهده قطعه به صورت دلخواه در صفحه کار استفاده کرد.می توان قطعه ار در نماهای isometric , front و... مشاهده کرد.همچنین می توان نوع مشاهده قطعه را سیم وار یا حجمی انتخاب کرد.نمایش یا عدم نمایش بلوک خام قطعه از این نوار امکان پذیر است

cnckaran بازدید : 505 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (0)

آشنایی مقدماتی با

اتوماسیون و دستگاههای CNC

آنچه در این مقاله می خوانید :

1       آشنایی با دستگاههای   CNC

2       اجزای اصلی ماشینهای CNC

3       تفاوتهای اساسی ماشینهای NC و CNC 

4       دانستنیها ومهارت های لازم برای اپراتورCNC

5       مزایای و معایب دستگاه های CNC

 

cnckaran بازدید : 95 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (0)

CNCتاريخچه ماشين هاي      

ابداع كنترل عددي فصل جديدي را در امر اتوماسيون گشود. بعد از جنگ جهاني دوم نيروي هوايي آمريكا در يافت كه نياز به توليد قطعات پيچيده و دقيق هوا پيما دارد  وساخت انها را با ماشين هاي ابزار معمولي مشكل و گاه ناممكن است .اولين قدم ها در راه توسعه يك ماشين ابزار مناسب به سال 1947 در كمپاني .piopoh

در ايالات ميشيگان برداشته شد  ودر سال 1949 در انيسيتو تكنولژي ماساچوستMITكامل گرديد .در سال 1952 ساخت يك فرز با كنترل اتوماتيك سه محور انجام پذيرفت .

                                                                              

  بر اساس اصول كامپيوتر هاي ديجيتالي در آن زمان NCسيستم كنترل

                                                                                                                                                                                                                              يك تكنولوژي پيشرفته محسوب مي شد                                                                                                                                                                                    

توسعه منطقيNC كنترل عددي كامپيوتري(CNC )بود كه در آن يك كامپيوتر به عنوان بخش اصلي سيستم كنترل انجام وظيفه مي كند در ده هاي آخير ماشين هاي كنترل عددي كامپيوتري جزوء بخش هاي اصلي سيستم هاي توليد قرار گرفته اند در حال حاظر استفاده از كامپيوتر در طراحي قطعات ونيز توليد قطعات (CAD /CAM )در مراكز صنعتي رواج يافته است اكنون مي توان به راحتي با يك كامپيوتر (حتي دور از محل كارگاه ) وبا سيستم

DNC((direct Numerical Controlفرايند توليد در چند دستگاه (CNC) را كنترل نمود .

cnckaran بازدید : 40 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

باسلام حساب کاربری شما در مدت 48 ساعت فعال می شود از عضویت شما متشکرم.

مدیریت انجمن cnckaran

درباره ما
این وبلاگ برای ارتباط با کاربران تهیه شده است cnckaran.blogfa.com cnckaran.rozblog.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 108
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 313
  • بازدید کلی : 8,855
  • تبلیغات
    اتودسک